Mässan i Vänerborg


Jag och Peter anlände till mässan en timme tidigare för att fixa allt som behövdes innan invigningen.

Vi satt upp VHIF:s flagga och rollups,och de där flaggan och rollupsen skulle natuligt viss jag sätta upp och jag hade aldrig gjort det förut och peter sa när jag kommer tillbaka om 20 min ska det vara upp satt och klart ok sa jag , så när jag kännde på rollupsen hur tung den var så tänkte jag den får han ta. så jag gick över till flaggan och den fixade jag nästan fast jag gjorde i lite fel ordning så peter fick ta den med. Det roligast var att det fanns en beskrivning till flaggan och det var inte i text utan i bilder hur man skulle sätta ihop den, men så klantig som jag e så såg jag ju inte den.

sen gjorde vi en hinderbanna som var att man skulle köra slalom och sen ut i korridoren över några trösklar och över trösklarna skulle man ha med sig en mugg med vatten, jag skulle tästa detta om det funkade men åter igen så komm kltigheten in för jag satte muggen imällan bena och som jag vet med mig så spänner jag mina ben väldigt mycket när jag ska över en kant, det hade naturligtvis inte försvunnit så jag krossade muggen och det blev väldigt blött på golvet. så vi nöjde oss med att man bara skulle vända i koridoren  och sen tillbaka.

När det var färdigt var det dags att dra sig till scenen där själva invigningen skulle äga rum.

När invigningen var klar så fortsatte uppträdanden samtidigt som det var full rulle en våning ner där bl.a. vi fans.

Vad jag tyckte var väldigt bra var att politikerna kom och kollade. När de gick där inne tyckte de att det var rumligt och luftigt men efter en stund kom de ner till oss, då fick de sätta sig i en rullstol och köra runt lite i huset och då upptäckte de att det var väldigt svårt att komma fram ibland allt folk som inte flyttade på sig.

så därför har de bestämt redan nu att nästa mässa ska vara i den nya arenan i Vänerborg.  Men ibland alla politiker kom det många funktionshindrade med sina assistenter och de ville också prova på vår hinderbana, reaktionerna blev väldigt olika en del tyckte det var väldigt svårt och andra lätt. Det kom en jämn ström hela dagen vi var där. Tillslut blev det så varmt så vi var tvungna att öppna fönstren. Klockan närmade sig 17:00 och alla salar tömdes för alla skulle ladda upp inför discot som var en timme senare och då var det även dags för oss att plocka ihop och åka hem.

 

 


 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0