Föreläsning

Jag har glömt att berätta att jag är ute och föreläser om min CP-skada,och det har jag gjort sen jag var 14 år. Min föreläsning riktar sig främst till elever och assistenter men det har även hänt att jag har föreläst för kommunen och allmänheten .jag kan liksom anpassa så det stämmer till målgruppen eller vad den som har hyrt in mig vill att jag ska berätta lite mer om.



Det hela började med att en person som jag känner ringde upp mig för att den andra föreläsaren hon hade bokat in blev sjuk. Och då blev jag tillfrågade, jag blev alldeles till mig, jag hade ju aldrig varit med om något sånt där och jag frågade vad ska jag säga. Men det var inget svårt jag skulle bara berätta om min liv och hur det var att ha assistenter.

Jag åkte dit och gjorde mitt bästa. "jag tänkte det fick bära eller brista" man fick ju ändå arvode för det hela. Det gick utmärkt och någon vecka senare så fick jag en dagens ros . Det var då jag bestämde mig att det var det här som jag skulle hålla på med och sen dess har jag hållit på med det. Så jag har fått in lite pengar på det, men nu är det inte så mycket men efter operationen tänkte jag sätta igång och höra mig för och tala om att jag finns.


Kommentarer
Postat av: Mikkan

Vad roligt! Jag tycker det är jättebra att du åker runt och pratar om det. Folk verkar ha en alldeles för liten förståelse för det. Lycka till med allt!



Kram

2008-09-11 @ 11:17:51
URL: http://swefin.wordpress.com
Postat av: Mikkan

Vad roligt! Tycker det är jättebra att du åker runt och pratar om det, så att folk kan få större insikt och större medvetenhet. Lycka till med allt!



Förresten, är det okej om jag länkar till din blogg från min blogg?



Kram

2008-09-11 @ 11:22:09
URL: http://swefin.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0