Det över nu som Gyllenetider sjunger

Jag kom in ca kl 13  och då körde de mig längst ner på uppvaket och där frågade hon lite frågor tex om jag kan du gapa stort och när jag hade druckit senast gått på toa och om jag tålde allt sen kom de kan jag få se vart vi kan sätta nålen någon stans och då började jag ju grina som vanligtoch då sa de kan vi inte ämlla, då sa mamma är det inte bättre att ni sätter den när hon sover det blir ju lättast för alls parter. Sen kom nästa och frågade kan du gapa ordentligt också fick ja gapa igen sen så frågade hon om jag kunde hänga ut armarna så hon kunde se vart hon kunde stika, och då sa hon att hon inte skulle sticka och jag synade henne ordenligt och när jag hade gjort det klart så tillät jag henne att göra det sen frågade hon när gick du på toa senast jag sa 12:45. Efter en stund så kom narkosläkarenoch då blev det lite jobbigt igen när hon sa att vi ska använda masken och söva mig med för att jag va sprut rädd, giassa vad hon frågade jo kan du gapa stort. 
Mamma sa när de hade gått det är som man köper hästar förritiden då kollade köparna på tänderna och om tänderna var fina så var de en fin häst😃😃😃😃rätt komiskt tycker ja, efter ett tag till så kom läkaren så lyfte han på täcket och så såg man på honom att just det det var ju du ja, när jag ryckte iben hur ska vi göra för att hon inte ska börja gallskrika men han löste det bra, han noterade allting ja sa, också sa vi att vi ville ha skruvar och stift med hem men inte tån och då sa ha ska vi ta bort något mer på höger nej nej vi sa bara att vi inte ville ha med någon tå hem och så skrattade vi. Han ritade några pilar på bena eftersom jag inte ville att de ska pilla på dem. Sen ytterligare efter en stund så skulle de köra in mig till operationsbordet  och flytta över och jag bad mamma att hålla i minna fötter och när jag lägger mig där så spänner de sig ännu mer och säger jag till dem ta bort fötterna jag orkar inte mer (jag menar inte allvar) söv mig söv mig söv mig jag orkar inte mer oxå kom masken och jag får panik och skriker o skriker sen så hörde jag bara  långt bort det läcker ut och det var narcos men det vat tydligen inte så farligt de hade nämligen glömt att sätta på fläcken.

När jag var på väg att vakna så hörde jag  kan du ta några andetag ta andetag eller så kanske de s sa vakna vakna  sen så kom läkaren in och sa har det gick han hade lite svårt att hitta skruv huvudena men knipsa av tån och ta bort skruvarna gick på 50 min så det gick fort tyckte jag men så berättade han att precis när han skulle sy igen så kom han på att det skulle sys med tråd som förintar sig själva så han fick väl försöka hitta nålsögat igen haha😄

Men alla mår bra har lite ont bara och skruvarna står bredvid mig men de har inte börjat skrika än😃

Godnatt 

P.s kommentera gärna minna inlägg så jag vet om ni tycker det e bra jag lovar att det kommer roligare saker sen😊😊😊



Kommentarer
Postat av: Lars-Göran Waden

Intressant, samtidigt obehagligt, att läsa om allt "skrutt" du måste genomlida. Skönt i alla fall att det är på väg åt rätt håll nu, så du piggnar på dig och snart kan ut och göra föreläsningar igen.

2014-04-17 @ 10:21:51
URL: http://www.livetrullarvidare.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0