ny operation 13:15 igår

Då var det dags för yterligare en operation.

Vi åkte till sjukhuset så vi skulle vara där till 13:15.

När vi kom dit så anmälde vi oss att vi hade kommit.så fick vi sitta ner och vänta och efter en stund kom de ut och sa att de var 1-2 timmar försenade. men efter 1 timmas väntan ropade de upp oss och jag fick byta om till operations kläder och lägga mig på en säng och sen fick jag på mig ett täcke och en strumpa på den foten jag inte skulle operaera och så bar det av till ett rum bredvid operationssalen där de satte in en kanyl där sömnmedlet skulle sprutas in och som vanligt så var jag giv milld så det sprutade blod över allt på golvet och sängen så mamma fick torka över allt  sen fick vi vänta en stund till, tills en annan sköterska kom in och tvättade av foten noga och till sist kom läkaren och ritade en pil där han skulle gå in, men det var bara det att dörrarna till salen ville inte öppna sig för honom men efeter en stunds tryckade kom han in.

Efter det så fick vi vänta en stund till, under den tiden fick vi höra någon som ropade kan du öppna munen flera gånger och så tappade de en mitall skål i golvet, då brast jag och mamma ut i gap skratt sen slutligen rullade de in mig i operations salen och flyttade över mig till operationsbordet.
När jag låg där på  satte de på mig en blodtrycksmachet och en syresättningsak på fingret och sen skulle de sätta på mig en rem för bena men då sa jag kan ni inte sätta på den när jag somnar för annars spänner jag mig så och de kunde de. Till sist fick jag syn på narkossprutan och då var de kör då kom paniken och ångesten och jag började gråta. men jag somnade och mamma fick gå ut och vänta.


Efter en timme kom min läkare ut alldeles svettig han var blöt på kläderna och i pannan och pratade med mamma och sa attt det var jobbigare änn vad han trodde att det skulle vara och att det tog längre tid.

efter det sa de att hon kunde gå in till upp vacket där jag låg och började vackna, jag ville gärna ta bort masken från munen när jag vaknade men de ville att jag skulle ha på mig denett tag för att motverka illamådet men de gick med på att sänka på syret som kom ut.

Jag fick ligga kvar så länge att de fick flytta mig till ett annat uppvak som hade öppet hella natten där fick jag yterligare tableter och sen fick jag piggna till lite till innan jag skulle gå på toa.

läkaren sa att jag inte fick gå hem före 20:00 så det var bara att vänta, jag sa till dem att jag var kissenödig och det var natuligtvis bra men när jag äntligen kom på platts på toa så kom det ingenting, men jag satt där en stund och då kännde jag hur jag blev mer och mer illamåde och kalsvettig och likblek i ansiktet då ville sjuksköterskan att jag skulle gå och lägga mig igen och villa så det blev ytterligare en stund till jag fick stana kvar. Men 20:40 fick jag åka hem och de följde med oss ner till bilen ifall vi inte klarade oss men det gick bra.

vi komtill sabb anna och sen var det kör då spydde jag men som tur var så skickade de med oss spypåsar, fast det var inte så faligt eftersom jag inte hade ätit något sen 21:30 dagen innan.


Jag lovar också att jag ska ta kort på dem när jag kommer hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0