Basen

Basen - ledarutbildningen i Vara

 

Vi fick först gå till Folkhögs skolans matsal för att få smörgås och kaffe , där sen  gick vi till Bjärke där det fanns en sal som vi skulle tillbringa resten av dagen i.

Margareta Greneheim hälsade alla välkomna, efter det fick vi vår första uppgift som var att vi skulle leta upp någon som vi inte kände och intervju den personen i 1,5 min under den tid skulle man ta reda på så mycket som möjligt om henne/honom för att sen redovisa det för alla, på så satt lärde man känna varandra. När man hade fått lite hum om vilka alla var så fick vi material som vi skulle sätta in i pärmen som låg på den plats man hade tagit.

Tillsist hade vi fått in alla papper under rätt flikar i permen som jag inte fick föra gången jag fick en pärm av VHIF och som belöning tog vi oss en bensträckare innan vi skulle få lyssna på Jim Thuresson som pratade om ledarskap.

Denna föreläsning var kanon bra alla skrattade så tårarna sprutade, han vände verkligen allt som var negativt till positivt och han pratade om hur en ledare skulle vara och att man skulle ge mycket beröm till alla även sig själv. De 2,5h han hade fram till lunch gick i en rasande fart. Vilket var synd för det var en väldigt bra och underhålland föreläsning. sådana föreläsningar skulle man ha oftare.

Efter lunchen fick vi höra på Mia Olsson som pratade om handikappslära och då fick vi lära oss om olika handikapp och lite historia om hur man såg på en handikappade för i tiden. Vi fick även se en kort film om en kille som hade CP-skada . Slutligen innan hon avslutade blev det en frågestund .

Och som i alla skolor fick vi en hemläxa tills nästa gång vi träff. Dagen avslutades med fika

 

Det jag speciellt kommer ihåg från Jims föreläsning var att man varje morgon sälla sig vid spegeln och säga I love you 3 gånger och på kvällen innan man somnar ska man berömma sig med bra saker man har gjort under en dag.

Så nu uppmanar jag alla mina läsare till att göra detta varje morgon och kväll.

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Erika

nej jag har inte tränat nåt under den här veckan.. du får läsa på mer om lchf på tex kostdoktorn.se Tror att normalviktiga inte alls går ner i den här takten. Kanske går ner 4 kg på en månad eller 2 istället.. det är ju individuellt..

2009-11-26 @ 17:22:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0