Min familjs liv förändrades totalt

En dag när mamma skulle lyfta upp mig från skötbordet upptäckte hon att jag var alldeles blå i min vänster hand. hon blir naturligtvis orolig och uppsökte läkare, när hon gick på kontroll sa de bara att jag var döv på vänster örat men det var ingen fara. efter ett tag så märkte hon att jag inte kunde sitta som andra barn kunde vid samma ålder. Då gick hon till en annan läkare som sa att jag var lite rund i rumpan, men om hon var orolig kunde han skicka en remiss till mariedal för utredning.

Svaret på utredningen visade att jag hade en CP-skada med vänstersidig övervikt ( CP-skada med vänstersidig övervikt betyder att jag är mer spänd i kroppen än vad " normala" människor är + att min vänstersida är mer spänd än vad min högersida är). Det var då allt förändrades för min familj. Mamma fick vara dagmamma för att se hur jag skulle utvecklas det första året och min storasyster komma lite i andra hand, hon fick t.e.x åka med när jag skulle på undersökningar och rönkenundersökningar.

Och hon fick leka med sig själv för att mamma var tvungen att vara med mig ( Men det har hon tagit igen på de senare år haha).


Om vi skulle åka någon stans så var det genast mycket besvärligare för man fick planera hela tiden vart man än skulle. Sen fick min mamma bråka väldigt mycket med alla myndigheter som inte ville lyssna för fem öre.   


Kommentarer
Postat av: Sandra

Saknar dej ..

2008-08-25 @ 17:32:45
URL: http://sbrodd.blogg.se/
Postat av: Ponnyboy

Tänker på dig... puzz

2008-08-25 @ 23:50:53
URL: http://ponnyboy.blogspot.com/
Postat av: sultanee

såå söt de va bra att f¨år veta om dej¨å din famil<3<3<3älskar dje gumman för den du är<3<3

2008-08-30 @ 11:28:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0